יום ראשון, 2 במאי 2021

האסון בהר מירון - על מה אף אחד לא מדבר

היום הוכרז כיום אבל לאומי לקורבנות האסון בהר מירון שארע לפני כמה ימים בערב ל"ג בעמר.

מדברים על האסון האזרחי הגדול ביותר שהיה אי פעם בארץ.

אגב מספר הקורבנות גדול רק באחד ממספר הקורבנות באסון השריפה בכרמל. אז טכנית זה נכון. ואולי הם חושבים (בלי לומר במפורש) שחלק מההרוגים באסון ההוא היו אסירים והם שווים פחות, מי יודע?

מדברים על הכתובת על הקיר, על ניהול כושל (או בעצם העדר ניהול) של האירוע, כל שנה, של האתר. 

מדברים על אחריות ואשמה של פוליטיקאים, של המשטרה (כן או לא), של ה"הקדשים" (מה שזה לא יהיה, פעם ראשונה ששמעתי את המונח) השונים שכל אחד מהם עושה בהר כברצונו אבל אף אחד מהם לא באמת נושא באחריות כלשהי. 

מדברים על המבנה של המקום, על אופן היציאה של ההמון בתום ההדלקה, על צוואר הבקבוק שנוצר, על משטח הנירוסטה (מאיפה בא להם נירוסטה? זה בטוח אלומיניום בכלל!) התלול שהיה רטוב או שמן או משהו אחר אבל בטוח חלקלק מסיבה כזו או אחרת.

על מה לא מדברים?

לא מדברים על התנהגות הקהל עצמו.

לא מדברים על נחיל ענק של אנשים שנדחפים זה על זה, מתקדמים גם אם אין לאן להתקדם, נצמדים (בלי קשר לקורונה ושמירת מרחק, מה הקטע להיצמד ככה? לא שמעו על שמירת איזשהו מרווח בין מי שנמצא לפניך ומי שנמצא אחריך?) ונשענים - עד כדי כך שכאשר אנשים מתחילים ליפול, אף אחד לא נעצר, אף אחד לא מתעכב רגע כדי לתת מרחב נשימה - לא פלא שנופלים אלה על אלה ומוחצים וחונקים אנשים וילדים למוות. מה זאת ההתנהגות הזאת? 

אפילו עדר של בעלי חיים לא מתנהל ככה!

נכון, כל הכשלים שמדברים עליהם וחוזרים עליהם אכן קיימים, ואכן התעלמו מהאזהרות ומהקריאות לעשות משהו ולתקן. אבל ראבק - בני אדם, שימו לב מי הולך לפניכם, מי נפל, מעד, נמחץ, נחנק.....חכו רגע. לאן אתם רצים בעיוורון חסר מחשבה או שיקול דעת? 

שימוש לפי סעיף 27 א


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה